duminică, 19 februarie 2023

MEDITAȚIE



Cândva, 
hrăni-voi și eu pământul
sub o veche cruce, într-un țintirim...
ni-i vremelnică trecerea,
ne naștem... și murim,
ca stele călătoare, pe-un cer prea infinit,
pe care nu-l cuprinde nici mintea, și nici gândul.

Cândva, 
hrăni-voi și eu pământul,
mai mult decât hrănit-am cerul pe-aici,
și doar veșnicia
mă mai umple de frici,
căci deșartă mi-e viața, și nestatornic avântul.

Cândva, 
mi-o cânta doar vântul la creștet,
și păsările cerului nu s-or mai speria -
s-or odihni, de zbor, chiar pe crucea mea,
presărându-și mirosul de cer, din pene,
peste pământul bătrân și veșted.

Cândva,
babe bătrâne, încărcate de ani,
mi-or tămâia urma văzută,
târându-și ultimele zile,
pentru o amărâtă brumă de bani,
prin această grădină tăcută, de-oseminte,
unde rodesc doar trecute... și viitoare morminte.

(27 februarie 2021)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EXILATĂ

 De ne-iubire mi-s zilele incerte, și nopțile prea lungi, cu stelele inerte. De-atâta tăcere, timpan-mi pulsează doar de durere, și-n colțul...