luni, 3 februarie 2014

DECADENŢĂ




Am dat veşnicia pe-o clipă,
căci ştim să trăim doar în pripă,
departe de cer şi mult prea în lut,
până şi îngerii îi alungăm c-un strănut.

Zestre ne-am strâns, pentru veşnicie,
dulapuri de măşti şi păcate o mie;
ne vindem pe-arginţi şi suflet şi trup,
în rătăcirea noastră prin vieţi de-mprumut.

Ne-am împotmolit în moarte, departe de Viaţă,
căci avem simţuri de foc şi suflet de gheaţă;
nu ştim ce-i iubirea, nici mila, nici iertarea,
doar banul ne alungă, adesea, disperarea.

Ne hrănim cu trupuri, cu sânge şi fum,
din taine-am făcut cenuşă şi scrum,
deşert e în jur, deşert e în noi –
avem inimi de piatră şi ochi mult prea goi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EXILATĂ

 De ne-iubire mi-s zilele incerte, și nopțile prea lungi, cu stelele inerte. De-atâta tăcere, timpan-mi pulsează doar de durere, și-n colțul...